کمک گرفتن از دیگران نشانه ضعف نیست!

اگرچه می‌تواند خیلی ساده بنظر برسد، اما کمک گرفتن از دیگران برای همه ما گاهی بسیار چالش برانگیز می‌شود. این مساله به خصوص برای کسانی که باور دارند کمک خواستن استقلال و توانایی ما برای مقابله را تضعیف می کند، می تواند سخت باشد. با این حال، با امتناع از پذیرش کمک، این واقعیت را نادیده می گیریم که ما موجودات اجتماعی هستیم که برای رشد باید با یکدیگر همکاری کنیم. می توان طرز تفکر خود را تغییر داد و برای کمک به آینده پذیراتر شد.

تصمیم بگیرید که آیا نگران افکار دیگران هستید یا خیر

دلایل احتمالی زیادی وجود دارند که ممکن است بر بی میلی شما به کمک گرفتن از دیگران تاثیر بگذارند. یکی از آن‌ها نگرانی شما از این موضوع است که دیگران چگونه شما را می بینند. برخی از دلایل زیر ممکن است در مورد شما صادق باشد:
  • ممکن است احساس کنید که به کمک نیاز ندارید، یا هر شخصی که به شما کمک می کند استقلال شما را تهدید می کند. به عنوان مثال، شاید از سنین پایین به دلیل بی توجهی والدین مجبور شده باشید همیشه حواستان به خودتان باشد. حالا شما معتقدید که کمک گرفتن ناگهانی از دیگران شما را ضعیف می کند.
  • شاید به شما القا شده باشد که یک فرد بزرگ سال یا فردی به سن شما باید مسئولیت خودش را بر عهده بگیرد. در نتیجه، شما معتقدید که درخواست کمک از دوستان و خانواده از نظر اجتماعی اشتباه است.
  • ممکن است با ترس از طرد شدن مبارزه کنید یا به سمت کمال گرایی گرایش داشته باشید. هر دو انگیزه می توانند باعث شوند که شما از ترس شکست خوردن یا دیده شدن به عنوان شکست از پذیرش کمک اجتناب کنید.
  • اگر صاحب کسب وکار یا حرفه ای هستید، ممکن است نگران باشید که نیاز به کمک می تواند نشان دهنده عدم حرفه ای بودن شما باشد. در نتیجه، ممکن است احساس کنید کسی که به امور خود رسیدگی نمی کند، پست تر یا بی کفایت است.

 

فراتر از نیاز خود به تایید بیرونی حرکت کنید

باور به اینکه دیگران درباره شما قضاوت خواهند کرد یا شما را رد خواهند کرد، ممکن است در توانایی شما برای درخواست کمک از دیگران در زمانی که به آن نیاز دارید، اختلال ایجاد کند. یاد بگیرید که قضاوت ها و مخالفت های دیگران را درونی نکنید. وقتی خودتان را آنگونه که هستید می‌پذیرید می‌توانید با مهرطلبی و تایید خواهی تان مبارزه کنید. نیاز به تایید
  • با شناخت نقاط قوت و تجلیل از آن ها، خود را بیشتر بپذیرید. زمانی که از ویژگی های مثبت خود آگاه هستید، قضاوت یا عدم تایید دیگران کم تر روی شما تاثیر می گذارد.
  • فهرستی از قوی ترین ویژگی ها و توانایی های خود بنویسید. زمانی که شک دارید یا قابلیت های شما یا زمانی که نگران کسب تاییدیه از دیگران هستید، به این لیست فکر کنید.

بی اعتمادی؛ ترس خود از آسیب پذیری را به فال نیک بگیرید.

عدم تمایل به نشان دادن این که آسیب پذیر هستید، می تواند باعث شود از درخواست کمک خودداری کنید. وقتی به آن فکر می کنید، قرار گرفتن در معرض احساسات لازم برای درخواست کمک از دیگران می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. با این حال، لزوما چیز بدی نیست.در اینجا نحوه شل کردن خود در برابر آسیب پذیری را توضیح می دهیم:

  • به یاد داشته باشید که از بسیاری جهات همه ما به یکدیگر وابسته هستیم – درخواست کمک نشانه قدرت است، نه ضعف.
  • به خودتان عشق و پذیرش بدهید. بدانید که آسیب پذیر بودن سخت است و شجاعت می خواهد. خودتان را به خاطر کوچک ترین تلاش ها تحسین کنید.
  • بدانید که باز بودن (و آسیب پذیر بودن) نسبت به دیگران، ارتباط و صمیمیت شما را عمیق تر می کند. عاقلانه انتخاب کنید که با چه کسی آسیب پذیری را تمرین می کنید.

 

فریب تخصص خودتان را نخورید.

آموزش دیدن در یک زمینه تخصصی به شما این مصونیت را نمی دهد که از دیگران در همان زمینه یا از افراد دیگر در زمینه های دیگر کمک نگیرید. تحقیقات، مشاوره و مهارت های عملی شما برای درخواست کمک از دیگران و همچنین دسترسی به روش ها و ایده های جدید بسیار بهتر خواهد بود.

 

 

 

5 1 رای
امتیازدهی به استاد
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Alert: Content selection is disabled!!