چطور یک مکالمه عالی داشته باشیم؟

گاهی صحبت کردن با دیگران سخت است! برای داشتن یک مکالمه عالی چه در حال صحبت کردن با یک دوست باشید و چه با کسی که به تازگی ملاقات کرده اید، مهارت های مکالمه ای پایه ای وجود دارند که می توانید تمرین کنید تا اعتماد به نفس و استقبال بیشتری از خود نشان دهید. سعی کنید هنگام صحبت کردن با فرد دیگری مثبت و درگیر باشید و به او توجه کامل داشته باشید. سوالاتی با پایان باز بپرسید تا مکالمه را جاری نگه دارید و نشانه هایی مانند تکان دادن سر بدهید تا نشان دهید که در حال گوش دادن هستید.

 

روش اول: پرسش

 

سوالات با پایان باز

۱. روی پرسیدن سوال‌های بی جواب برای تشویق مکالمه تمرکز کنید. پرسیدن سوالات با جواب “بله” یا “خیر” طبیعتا به دیگران فرصتی برای گسترش و صحبت بیشتر نمی دهد. در عوض، سعی کنید سوالات باز بپرسید، مانند:

به جای “کجا بزرگ شدید؟” ، “درباره جایی که بزرگ شدید به من بگویید”
“در وقت آزاد چه نوع فعالیت‌هایی دوست دارید انجام دهید؟”
“چگونه وارد ____ شدید؟” یا “چگونه با ____ آشنا شدید؟”

به یاد داشته باشید که اگر سوالات شخصی یا نامناسبی بپرسید که کاملا به موضوع مکالمه ارتباطی ندارند , افراد از آن استقبال نخواهند کرد . تکرار مکرر همین س مکالمه عالی

وال باعث می شود که آن فرد دیگر تمایلی به صحبت کردن با شما نداشته باشد .

بیشتر بگو!

۲. بگویید “بیشتر به من بگو” تا طرف مقابل را به ادامه صحبت دعوت کنید. گاهی اوقات یک مکالمه می تواند متوقف شود زیرا طرف مقابل می ترسد که زیاد صحبت کرده باشد یا شاید فکر می کند که داستان آن ها جالب نیست. آن ها را تشویق و ترغیب کنید که با گفتن “بیشتر به من بگو” به شیوه ای باز و مهربان به صحبت  ادامه دهند.

 

به عنوان مثال، می توانید بگویید: “در مورد آن فرآیند بیشتر به من بگویید” یا ” در مورد آنچه برای شما بود بیشتر به من بگویید.” این اظهارات نشان می دهند که شما به آنچه طرف مقابل باید بگوید علاقه مند هستید، و می توانند به گفتگوهای عمیق تر منجر شوند.

سوال همسان

۳- بعد از پاسخ به سوال، آن سوال را خودتان به نحو دیگری مطرح کنید. گاهی اوقات دیگران واقعا در پرسیدن سوال خوب هستند، که عالی است! پس از پاسخ دادن به آن ها، مکالمه را با پرسیدن از آن ها در مورد خودشان ادامه دهید. به عنوان مثال، اگر از شما می پرسند که دوست دارید چه نوع کتاب هایی بخوانید، از آن ها بپرسید آیا اخیرا کتاب خوبی خوانده اند که بتوانند توصیه کنند.
وقتی کسی در مورد یک موضوع خاص از شما سوال می کند، احتمال دارد که با آن موضوع آشنایی داشته باشد و بهتر است روی آن موضوع تمرکز کنید.

اعتراف کنید!

۴. اگر با موضوعی آشنا نیستید، از او اطلاعات بیشتری بخواهید. هیچ اشکالی ندارد که اعتراف کنید چیزی نمی دانید – اگر خودتان را در موقعیتی می بینید که کسی از شما سوال می کند یا در مورد چیزی که نمی دانید با شما صحبت می کند، مب توانید از جمله ای مانند ” می دانید، من واقعا با آن آشنا نیستم. می توانی در این باره بیشتر به من بگویی؟ ” استفاده کنید.

اگر آن شخص باعث می شود که شما به خاطر ندانستن چیزی احساس بدی داشته باشید، احتمال این وجود دارد که او شخص خیلی مهربان یا خوشرویی نباشد.
تظاهر نکردن به دانستن همه چیز نشان می دهد که شما یک فرد واقعی هستید. احتمالا باعث می شود دیگران نیز احساس کنند که شما قابل اعتمادتر از دیگران هستید.
برای داشتن یک مکالمه عالی می‌توانید از روش دیگر نیز استفاده نمایید که در ادامه بیان می‌شود.

روش دوم: نزدیک و دوستانه بودن

 

لحن دوستانه

۱- لحن دوستانه ای داشته باشید تا نشان دهید به مکالمه علاقه مند هستید. گاهی اوقات وقتی عصبی هستید، ممکن است لحن شما کمی عجیب به نظر برسد. بنابراین با دیگران مهربانانه صحبت کنید. [ ۵ ] وقتی صحبت می کنید لبخند بزنید تا نشان دهید در صحبت کردن باز هستید. کاری کنید که دیگران احساس راحتی بیشتری داشته باشند. مهربان باشید
همچنین از زبان بدن خود آگاه باشید. بازوها یا شانه های افتاده نشان می دهند که دسترس پذیر نیستید. سعی کنید بازوها را در طرفین خود نگه دارید و از خیره شدن به زمین خودداری کنید.

 

زبان بدن

۲-زبان بدن باز را تمرین کنید تا صمیمی تر به نظر برسید. سعی کنید دست های خود را روی سینه خود ضربدری نکنید، زیرا احتمالا عصبانی و بسته به نظر می‌رسید. در عوض، در صورت امکان، بازوهای خود را در کناره‌های خود نگه دارید و مراقب شانه‌های خود باشید – آنها را به جای قوز کردن نزدیک گوش‌های خود، عقب و آرام نگه دارید.

همچنین نگاه کردن به بالا و جلو اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. در مقابل اگر سرتان را پایین نگه دارید، می تواند شما را عصبی و خجالتی نشان دهد.
حتی اگر اعتماد به نفس ندارید و از صحبت کردن با دیگران عصبی هستید، سعی کنید آن را با زبان بدن خود بیان کنید.

ارتباط چشمی

۳- ارتباط چشمی برقرار کنید تا طرف مقابل بداند شما درگیر هستید. مهم ترین نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که می خواهید توجه شما به طرف مقابل معطوف شود، نه به سمت گوشی یا هر چیز دیگری که شما را احاطه کرده است. اشکالی ندارد اگر یک بار به طرف مقابل نگاه کنید و ارتباط چشمی خود را قطع کنید. اما به طور کلی سعی کنید تا جایی که می توانید طرف مقابل را تماشا کنید.

طبیعتا زمانی که با کسی صحبت می کنید، گوشی خود را کنار بگذارید. اعلان ها، متون و تماس های ورودی هم حواس شما و هم شخصی که با او صحبت می کنید را پرت خواهند کرد.
تعادلی بین نگاه نکردن به کسی در چشم و خیره شدن به او و ناراحت کردن او وجود دارد – سعی کنید سر تکان دهید، لبخند بزنید، و گاه به گاه به او نگاه کنید تا طبیعی تر به نظر برسد.

ولوم صدا

۴- ولوم صدای خود را با شرایط تطبیق دهید تا حریم خصوصی حفظ شود. اگر با گروه بزرگتری از مردم صحبت می کنید، مطمئن شوید که صدای شما به اندازه کافی بلند است که همه آن را بشنوند. اما اگر در محیط صمیمی تری مانند رستوران یا مهمانی کوچک هستید، صدای خود را به اندازه کافی پایین نگه دارید تا حواس دیگران پرت نشود.

به عنوان مثال، اگر در یک رستوران پر سر و صدا هستید، به جای اینکه فریاد بزنید تا شنیده شوید و بر سر و صدا اضافه کنید، به همدم خود نزدیک تر شوید تا بتوانید صدای یکدیگر را بهتر بشنوید.
 # مای استاد – سامانه درخواست معلم خصوصی
 # مکعب – آموزشگاه کنکور هنر
درخواست مقاله
5 1 رای
امتیازدهی به استاد
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Alert: Content selection is disabled!!